Najczęściej zadawane pytania


1. Jakie są zasady współpracy z firmą Żabka Polska S.A.?

Sklepy Żabka prowadzone są przez Franczyzobiorców w oparciu o umowę współpracy, którą każdy Franczyzobiorca podpisuje ze Spółką Żabka Polska S.A. Na mocy tej umowy Żabka przekazuje Franczyzobiorcy umeblowany i w pełni wyposażony sklep, opiekę logistyczną oraz wsparcie marketingowe.
Osoby prowadzące sklepy sieci Żabka otrzymują pełen zasób wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu nowoczesnego zarządzania sklepem. Dzięki temu Franczyzobiorca rozpoczynający działalność gospodarczą zna zasady funkcjonowania sklepów franczyzowych Spółki Żabka Polska S.A.

2. Kto może zostać Franczyzobiorcą sklepu Żabka?

Franczyzobiorcą sklepu może zostać osoba, która jest przedsiębiorcza, gotowa do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pomyślnie przejdzie proces rekrutacji i szkoleń. O pozytywnym rezultacie rekrutacji decydują indywidualne predyspozycje kandydata do pracy w handlu, silna motywacja oraz umiejętności interpersonalne.

3. Jakie koszty poniesie Franczyzobiorca otwierając sklep Żabka?

Każdy Franczyzobiorca otrzymuje umeblowany i wyposażony sklep pod znanym milionom Polaków szyldem Żabki. Spółka Żabka Polska S.A. kompleksowo pokrywa koszty inwestycyjne związane z otwarciem sklepu - adaptację lokalu i dostawy towarów do sklepu. W celu otwarcia sklepu Franczyzobiorca ponosi opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 1 000 zł netto, ponosi koszt zakupu kasy fiskalnej, zobowiązany jest dokonać opłaty za wydanie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych oraz pokryć koszt zaopatrzenia sklepu w towary regionalne (m.in. warzywa, owoce, pieczywo).

4. Gdzie mogę znaleźć informacje o aktualnych ofertach pracy i w jaki sposób można aplikować na stanowisko Franczyzobiorcy sklepu Żabka?

Na stanowisko Franczyzobiorcy można aplikować poprzez wypełnienie formularza aplikacyjnego na stronie www.zabkapolska.pl w zakładce Franczyza -> Dołącz do nas. Można też zadzwonić pod nr telefonu 800 207 208 lub napisać maila na franczyza@zabka.pl.

5. Nie znalazłem interesującej mnie oferty pracy. Czy mogę zostawić Państwu moje CV?

Oczywiście. Zachęcamy do przesłania aplikacji na adres franczyza@zabka.pl. W przypadku przesłania aplikacji na adres mailowy, prosimy w tytule maila napisać nazwę miejscowości w której Państwo chcieliby prowadzić sklep Żabka np. „Aplikacja na stanowisko Franczyzobiorcy sklepu Żabka – Poznań.” Po aplikacji skontaktuje się z Państwem nasz Partner ds. Rekrutacji.

6. Co powinna zawierać aplikacja?

Aplikacja powinna zawierać Curriculum Vitae uwzględniające:
- dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy)
- podstawowe informacje o przebiegu edukacji oraz doświadczenia zawodowego
- informacje o dodatkowych umiejętnościach jak np. ukończone kursy lub prawo jazdy
Dokumenty powinny być przesłane w formacie word lub pdf.

7. Jak wygląda proces rekrutacji na stanowisko Franczyzobiorcy?

W firmie Żabka Polska S.A. obowiązuje model 5 kroków do otwarcia własnego biznesu.
1) Spotkanie informacyjne – przedstawienie zasad współpracy, założeń systemu, celów oraz misji Spółki
2) Spotkanie rekrutacyjne – pozyskanie informacji o Kandydacie oraz udzielenie odpowiedzi na pytania Kandydata dotyczące współpracy
3) Cykl Szkoleniowy
4) Nawiązanie współpracy – podpisanie umowy
5) Otwarcie sklepu Żabka

8. Jak wygląda szkolenie wdrażające?

Program szkoleniowy jest bezpłatny i składa się z trzech etapów.
1) Szkolenie wstępne – w sklepie szkoleniowym z Trenerem
2) Szkolenie centralne – kompleksowe szkolenie na franczyzobiorcę w nowoczesnym Ośrodku Szkoleniowym w Poznaniu. Zajęcia prowadzone są w sposób interaktywny, przy wykorzystaniu różnorodnych metod nauczania i narzędzi informatycznych. Każdy Franczyzobiorca zapewniony ma nocleg oraz wyżywienie.
3) Szkolenie praktyczne – uzupełnienie wiedzy teoretycznej w sklepie szkoleniowym pod okiem Trenera.

9. Jaka tematyka jest podejmowana podczas szkolenia?

Każdy uczestnik „Akademii Żabki” (program szkoleniowy dla przyszłych Franczyzobiorców) zdobywa podstawowe umiejętności handlowe i menadżerskie, dopasowane do specyfiki pracy Franczyzobiorcy sklepu Żabka. Szkolenie ma przede wszystkim przekazać każdemu przyszłemu Franczyzobiorcy praktyczne informacje dotyczące zarówno funkcjonowania całej sieci jak i poszczególnego sklepu. Program szkolenia złożony jest z uzupełniających się modułów, w skład których wchodzą zajęcia związane z nowoczesnym zarządzaniem sklepem – począwszy od finansów, a skończywszy na budowaniu zespołu sprzedaży. Podczas szkolenia kandydaci na Franczyzobiorców uzyskują także komplet zaświadczeń wymaganych przez prawo polskie i unijne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w placówce handlowej (BHP, HACCP, Pierwsza Pomoc Medyczna, Sanepid) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

10. Kto prowadzi szkolenia?

Szkolenia prowadzone są przez profesjonalistów – szkoleniowców Spółki Żabka Polska S.A. oraz wykładowców Wielkopolskiej Szkoły Biznesu, którzy uczą w jaki sposób efektywnie i nowocześnie zarządzać sklepem detalicznym przy wykorzystaniu najnowszych technik sprzedaży oraz programów informatycznych do zarządzania sprzedażą.

11. Czy Franczyzobiorca może prowadzić sklep Żabka we własnym lokalu?

Zgodnie z naszymi zasadami to Spółka Żabka Polska S.A. wskazuje lokal handlowy, w którym Franczyzobiorca będzie prowadzić sklep Żabka. Franczyzobiorca nie może być właścicielem lokalu, w którym prowadzi działalność – sklep Żabka.
Jesteśmy jednak otwarci na Państwa sugestie związane z lokalizacją.

12. Kto jest odpowiedzialny za zatrudnienie pracowników w sklepie?

Franczyzobiorcy sklepów Żabka są samodzielnymi przedsiębiorcami, którzy w sposób indywidulny budują swoje zespoły. Żabka Polska S.A. w trakcie szkoleń ułatwia Franczyzobiorcy zdobycie wiedzy dotyczącej zatrudniania i zarządzania zespołem ludzi przez przedsiębiorców.

13. Jak można zostać Franczyzobiorcą sklepu Freshmarket?

Franczyzobiorcą sklepu Freshmarket może zostać Franczyzobiorca sklepu Żabka w ramach rozwoju kompetencji menadżerskich, spełnienia ambicji zawodowych oraz wzbogacenia kariery zawodowej o dodatkowe doświadczenie.

14. Czy przed rozpoczęciem procesu rekrutacji muszę otworzyć działalność gospodarczą?

Nie jest to wymagane. Kandydat jest zobowiązany do otwarcia działalności gospodarczej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy współpracy.

15. Czy Franczyzobiorcą jednego sklepu może zostać dwóch lub więcej Franczyzobiorców?

Zgodnie z polityką Spółki Żabka Polska S.A. za każdy sklep odpowiada jeden Franczyzobiorca.

16. Widziałem/am plakat informujący o współpracy. Czy mogę złożyć CV w sklepie?

Zachęcamy do składania dokumentów aplikacyjnych przez www.zabkapolska.pl. Mają Państwo pewność, że aplikacja od razu do nas dotrze. Jeśli jednak nie mają Państwo możliwości złożenia swoich dokumentów w ten sposób, zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem regionalnym, który umieścił swoje dane kontaktowe na plakacie.

17. Jakich dokumentów wymaga Żabka Polska do podpisania umowy współpracy?

1) Dokumenty Urzędowe
a. CEIDG - złożenie wniosku o założenie działalności gospodarczej
b. Deklaracja VAT-R – kopia potwierdzona przez Urząd Skarbowy
c. Zaświadczenie o niekaralności
d. Zgoda na sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Długów
e. Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US – zaświadczenie należy przedstawić tylko w sytuacji wcześniejszego prowadzenia działalności gospodarczej

2) Pełnomocnictwo do żądania udostępnienia informacji gospodarczych z BIG
3) Zabezpieczenie finansowe – dopuszczalne są różne formy zabezpieczenia finansowego (weksel, gwarancja bankowa lub kaucja).

Serwis internetowy www.zabkapolska.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.